Happy Spring
9 september 2014 - Pretoria, Zuid-Afrika
Vorige week is de lente hier officieel begonnen en in tegenstelling tot Nederland, waar je op 21 maart geen verschil opmerkt van de een op de andere dag, is dat hier wel het geval. De temperaturen stijgen met meer dan tien graden. Zelfs de avonden zijn nu heerlijk warm. Na een lange dag at the office en mijn hardlooprondje kan ik nu dus nog prima genieten van een Savannah (local beer) in de avondzon.
Om het begin van de zomer te vieren ga ik dit weekend een tripje maken naar een ander land: Mozambique. Lekker een weekendje naar de kust met witte stranden en helderblauw water. Als ik de kans krijg ga ik zelfs duiken of surfen. Het beloofd een behoorlijke roadtrip te worden, want het is tien uur rijden.
De afgelopen twee weekenden ben ik op safari geweest. Eerst een weekendje Pilanesberg waar ik zebra's, hippo's, olifanten, neushoorns, giraffe's en gazelles heb gezien in het wild. Geloof me, het is best eng als er ineens een olifant op 1 meter afstand naast je staat. Zie de aftermovie van dit avontuur onder het kopje video's.
Dit weekend zijn we naar het Lion Park gereden om te mogen knuffelen met leeuwen en giraffes te voeren. Een leuke ervaring en als afsluiting heerlijk wezen braaien (BBQ)
Aangezien ik met allemaal internationale studenten in een huis woon, heb ik vele stapavondjes doordeweeks. Zoals een pubquiz of een kroegentochtje door Hatfield square. Dit gaat vaak door tot in de late uurtjes, waardoor ik de volgende ochtend op kantoor de hele koffiemachine leeg moeten drinken om een beetje productief te blijven.
Het autorijden hier blijft een avontuur. Ik heb al vele bijna doodervaringen gehad door al die agressieve weggebruikers en sommige slechte wegen. Langzaamaan raak ik gewend aan het rijgedrag hier en de vele mensen die plots op de weg springen.
De foto's van de laatste paar weken vind je onder het kopje foto's
Tot snel!
Foto’s
1 Reactie
-
Bram:21 september 2014gaaf Esther. Je begint te wennen aan dat rijgedrag :-) Wanneer je weer in Holland bent raad ik je een opfriscursus autorijden aan zoals het hoort :-) En hoe is de housekeeping? Wen je daar ook al aan? Veel plezier verder. Groetjes van ons

