Buenos Aires en Uruguay

8 maart 2015 - Bariloche, Argentinië

Het is alweer een tijdje terug dat ik heb geschreven en dus hoog tijd voor een update. Ondertussen heb ik de mooie stranden, palmbomen en het tropische klimaat ingeruild voor hoge bergen met sneeuw, dennenbomen en koude meren. 
Afgelopen weken heb ik weer veel mooie dingen gezien. Mijn laatste dagen alleen bracht ik door in Merlo. Merlo is een klein plaatsje in de provincie San Luis en omringd door bergen. Een perfecte plek als je houdt van hiken en dat is dan ook wat ik die dagen vooral heb gedaan. Je ziet hier veel toeristen vanuit Argentinië zelf, maar de meeste internationale toeristen trekken verder naar Mendoza. Dit betekende voor mij weer wat problemen met de taal, maar gelukkig waren de mensen in het hostel erg vriendelijk en hielpen mij waar nodig. Ook heb ik hier leuke mensen ontmoet uit Buenos Aires en Santiago waarmee ik de bergen heb beklommen en de waterval Salto del Tigre heb bezocht.

Na een tijd in de bergen van San Luis en Merlo was het tijd om terug te keren naar de hoofdstad om Etienne op te halen van de luchthaven. Twaalf dagen hadden we samen, waarvan we de eerste dagen in Buenos Aires doorbrachten. Na weer een paar dagen in deze grote, drukke stad besloten we de grens over te steken naar Uruguay. Vanaf Buenos Aires ben je met een uurtje per boot in Colonia del Sacremento. Dit is de oudste stad van Uruguay en dat is duidelijk te zien. De straten en huizen van dit kleine, schattige stadje zien er oud en verlaten uit. Op sommige plekken voelt het zelfs alsof je terug bent gegaan in de tijd. 

Wat mij opviel was dat de mensen hier in Uruguay, in tegenstelling tot de mensen uit Buenos Aires, heel vriendelijk en behulpzaam zijn. Ook zie je hier, net als in Argentinië, iedereen maté drinken. Deze verslavende thee, wat gedronken wordt in Argentinië, Paraguay en Uruguay, is ontzettend populair. Je ziet overal waar je kijkt op straat mensen chillen met hun thermoskan en speciale maté-beker (zie foto's). 

Omdat we verder eigenlijk helemaal geen planning hadden en Uruguay ons goed beviel, besloten we nog wat langer in dit land te blijven. Dit is eigenlijk wat ik het leukst vind aan backpacken. Het feit dat je totaal geen planning hebt, dat je 's ochtends wakker wordt en vaak geen idee hebt waar je diezelfde avond zal slapen. Toen wij na twee nachten in Colonia wakker werden, leek het ons een leuk om verder langs de kust van Uruguay te reizen.

Vanaf Colonia konden we via Montevideo de bus nemen naar Punta del Este. Dit kustplaatsje is een van de populairste vakantiebestemmingen in Uruguay en ik kan goed begrijpen waarom. Het heeft mooi stranden en hoge golven, perfect om te surfen. Etienne en ik verbleven op de camping San Rafael net buiten de stad, maar dichtbij een ander mooi plaatsje en het strand. 

Net als in Colonia hebben we ook hier een scooter gehuurd om de omgeving te verkennen. Deze scooter hadden we voor meerdere dagen en we mochten er 300 km per dag mee rijden. Dit betekende voor ons dat we de vrijheid hadden te gaan waar we wilde. Nadat we wat spullen en onze tent op de scooter hadden gebonden, begonnen we aan onze roadtrip langs de kust. Van Punta del Este reden we via Rocha naar La Paloma. Vanaf La Paloma reden we verder naar La Pedrera. De kustlijn van Uruguay is mooi en vooral La Pedrera heeft prachtige stranden en dit is zeker een leuk plaatsje om een paar dagen te verblijven. 

Zondagavond begonnen we aan onze reis terug naar Buenos Aires, waar we de volgende ochtend aankwamen. Tijdens deze dagen hebben we de kleurrijke buurt La Boca gezocht. Hier staat ook het stadion van de populaire voetbalclub La Boca Juniors. We zijn wezen eten in de gezellige buurt La Palermo Soho en de laatste dag hebben we zelfs nog wat tango gezien! 

Helaas komt aan alles een eind en is Etienne weer terug in Nederland en ik ben verder naar het zuiden. Morgen zal ik van Bariloche verder reizen naar El Chaltén en El Calafate. Hier zal ik de Perito Moreno glaciar bekijken. Vanaf daar reis ik naar Ushuaia, het meest zuidelijke stadje van Argentinië en vervolgens naar echt het meest zuidelijke punt op aarde; Puerto Williams, Zuid-Chili.

Mijn volgende update zal dus vanuit een koud Zuid-Chili komen! Tot snel

Foto’s

2 Reacties

  1. Aline:
    8 maart 2015
    Leuke verhalen weer! Have fun verder en sterkte met het missen van je lover!
  2. Ome Graddus:
    11 maart 2015
    Wat een mooie verhalen Esther. Indrukwekkend zeg, wat je allemaal ziet. Geniet er nog van en blijf voorzichtig (!) en natuurlijk tot ziens.
    Bedankt voor je lekkere wijn en vlees.